Un treball sobre la flora al parc fluvial del Besòs i un altre sobre contaminants plàstics a la riera d’Arbúcies, guanyadors del VII Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote

La seu de la Fundació RIVUS va acollir ahir a la tarda l’acte de lliurament d’aquests guardons, que ha premiat treballs procedents d’instituts d’Arbúcies, Barcelona, Blanes i Vilafant

El treball escrit de mòdul “Estudi florístic de les vores del Parc Fluvial del riu Besòs”, de la Gemma Giró, de l’Institut Rambla Prim (Barcelona), i el treball de recerca “Anàlisi dels contaminants plàstics a la riera d’Arbúcies”, de l’Elna Mateu, de l’Institut Montsoriu (Arbúcies), s’han endut els primers premis de la setena edició del Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote.

L’acte de lliurament es va celebrar ahir a la tarda a la seu de la Fundació RIVUS i va aplegar estudiants, familiars, amics, professors i representants dels centres educatius dels alumnes guardonats. La cerimònia va comptar amb la presència de Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS; Francesc Colomé, president del Consorci Besòs Tordera; Neus Garcia, vicepresidenta del Consorci Besòs Tordera; i Míriam Roset, vídua de Sergi Mingote, qui va ser l’impulsor d’aquests premis durant la seva etapa com a president del Consorci. Recordem que Mingote, dedicat darrerament a la seva faceta d’alpinista, va perdre la vida el gener de 2021 en una expedició al K2.

Dins també de la categoria de Treballs Escrits de Mòdul, “Vertebrats aquàtics”, de l’Alba Carnerero i la Gisela Garcia; i “L’avifauna del Parc Fluvial del riu Besòs”, de l’Eloi Simon i la Marta Acebes, també de l’Institut Rambla Prim, han aconseguit els dos accèssits.

Els accèssits dins la categoria Treballs de Recerca han estat per a “El Manol, font d’energia”, d’en Pep Güell, de l’Institut Vilafant (Vilafant); i “Efectes del temporal Gloria a la morfologia del delta de la Tordera”, de la Rebeca Torrecilla, de l’Institut S’Agulla Blanes.

Els primers premis estan dotats amb xecs regal valorats en 250 euros per a la compra de material educatiu i els accèssits per valor de 150 euros. Els centres educatius reben xecs pel mateix import que els seus alumnes guardonats.

Ja es poden consultar les bases per participar en el VIII Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote. Aquest premi té per objectiu promoure i reconèixer la feina dels estudiants de Batxillerat, de Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM) i de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) que hagin dedicat els seus treballs a l’aigua (recurs escàs, ús, preservació, processos de depuració d’aigües residuals, sanejament, etc.) o als sistemes fluvials (espais verds naturals, fauna, flora, patrimoni, història, espais lúdics, esportius, socials, etc.).

Aquest Premi es convoca anualment des de l’any 2016 i, des d’aleshores, s’han reconegut prop d’una trentena de treballs.

Guanyadors categoria Treballs Escrits de Mòdul
Guanyadors categoria Treballs de Recerca