Espai IN RIVO

Activitats i promoció

Un dels principals objectius de la Fundació RIVUS és la promoció d’activitats de conscienciació ambiental per tal d’apropar la ciutadania als entorns fluvials i fer-ne pedagogia i educació ambiental a tots els sectors de la societat, nivells i edats. Entre les diferents activitats que es promouen hi trobem:

Exposicions

La Fundació edita i posa a disposició dels municipis (biblioteques, centres culturals i de natura, escoles, instituts, casals de gent gran, etc.) de les conques del Besòs i de la Tordera material divulgatiu en forma d’exposicions itinerants. És el cas de l’exposició “El retorn de la llúdriga a les conques del Besòs i la Tordera” que ha visitat més d’una 30 de pobles; o de l’exposició “Les Aus”, que actualment es troba en itinerància per diferents centres educatius.

Si voleu rebre més informació i/o fer la vostra petició, cal enviar un correu electrònic indicant les vostres necessitats i les vostres dades de contacte a l’adreça rivus@fundaciorivus.cat.

Bicicletada del Besòs

Des de l’any 2003, s’organitza, normalment entre els mesos d’abril i maig, la tradicional Bicicletada del Besòs, que té per objectiu donar a conèixer gran part dels camins fluvials de la conca del Besòs. La prova té sortides simultànies als rius Congost, Mogent i Tenes, i dos punts d’incorporació al Besòs (Montcada i Reixac i Santa Coloma de Gramenet). L’arribada té lloc al Parc Fluvial del Besòs (a Sant Adrià de Besòs), on se celebra una gran festa final de l’esport i la natura. El nivell de dificultat de la prova, adreçada a un públic familiar, és baix. La pedalada és gratuïta per als participants i serveix per recaptar fons per a causes solidàries gràcies a la implicació i el suport de diferents empreses.

Matinals i jornades de divulgació

Juntament amb la col·laboració de diversos grups especialitzats, la Fundació també organitza i promou jornades de coneixement del medi natural dedicades a diferents temàtiques. Les més comunes són les dedicades a l’ornitologia, que contempla diferents activitats com passejades per a l’observació d’ocells i sessions d’anellament científic a càrrec d’experts, tallers de caixes niu i de menjadores, tallers de dibuix, entre altres. Aquestes activitats, gratuïtes i obertes a tothom, apleguen gran quantitat de públic familiar i serveixen per donar a conèixer la natura i connectar-la amb la ciutadania.