La Fundació RIVUS i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana celebraran aquest diumenge el Dia Mundial dels Ocells amb una matinal de natura

El pròxim diumenge, 16 d’octubre, el Parc de Can Font, a Santa Eulàlia de Ronçana, acollirà la ja tradicional matinal de natura que servirà per commemorar el Dia Mundial dels Ocells, que se celebra cada any el primer diumenge d’octubre, amb propostes per a tota la ciutadania.

Les activitats s’iniciaran a les 9 hores amb una sortida guiada per a l’observació d’ocells a càrrec de Xavier Larruy, investigador de la línia d’Aus de l’Observatori RIVUS, i amb la posada en marxa de la sessió d’anellament científic a càrrec del Grup PARUS.

La gran novetat d’enguany serà el taller de macroinvertebrats, també per a tots els públics, “Descobrim la vida amagada del riu!”, a càrrec del FEHM-Lab (Universitat de Barcelona) i l’Observatori RIVUS. L’activitat començarà a les 11:30 hores i es durà a terme a la zona del riu Tenes a tocar amb el parc, on es realitzarà un mostreig per intentar descobrir quines espècies d’aquest grup de fauna hi trobem en el riu.

A partir de les 11 hores, es posaran en marxa el taller de caixes-niu, a càrrec del Grup Ornitològic del Tenes (GOT), i un taller de dibuix per a la mainada.

La matinal, que finalitzarà cap a les 13 hores, està organitzada per la Fundació RIVUS i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, juntament amb el Consorci Besòs Tordera, el GOT i l’Observatori RIVUS, i compta amb el suport del Grup PARUS i l’empresa Grifols.

L’activitat s’emmarca dins el projecte d’educació, divulgació i formació ambientals H2O CONNECTA, impulsat per la Fundació i amb el finançament de la FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) del Ministerio de Ciencia e Innovación.