La Fundació RIVUS comptarà amb fons de la FECYT per subvencionar part del projecte de divulgació, formació i educació ambientals H2O CONNECTA

El projecte, que s’ha iniciat aquest estiu i finalitzarà el juny de 2023, preveu diverses activitats com jornades de natura, visites guiades, censos visuals i conferències obertes a la ciutadania

La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministerio de Ciencia e Innovación ha atorgat a la Fundació RIVUS una subvenció per import de 25.000 euros que servirà per finançar part del projecte de divulgació, formació i educació ambientals H2O CONNECTA, que també comptarà amb cofinançament del Consorci Besòs Tordera.

H20 CONNECTA es defineix com un conjunt d’accions transversals per fomentar la cultura científica, tecnològica i de la innovació en l’esfera de l’aigua, compartint coneixement i experiències en relació amb el cicle de l’aigua i els entorns fluvials a diferents sectors de la societat, donant així impuls a les activitats de divulgació que la Fundació RIVUS promou des de la seva creació.

D’entre les activitats que es desenvoluparan en aquest període s’inclouen diverses jornades demostratives de metodologies científiques per a l’avaluació de l’estat de qualitat dels sistemes fluvials (tallers de pesca elèctrica, mostrejos en el riu, guiatges especialitzats, etc.). D’aquesta manera, s’oferirà a la ciutadania la possibilitat d’observar i descobrir de manera directa la biodiversitat dels entorns fluvials.

També es programaran visites guiades de tecnologia i innovació en matèria d’aigua i restauració fluvial a diferents EDAR gestionades pel Consorci Besòs Tordera i al laboratori a l’aire lliure instal·lat a l’EDAR Montornès, l’Urban River Lab (URL).

L’organització de censos visuals participatius de fauna fluvial a les conques del Besòs i de la Tordera i de conferències temàtiques, així com la producció de material audiovisual i d’exposicions itinerants són altres de les accions previstes.

El principal objectiu del projecte és contribuir en la millora de la connexió riu-societat per a una major valorització de l’entorn immediat. En definitiva, traçar ponts d’unió entre ciència, tecnologia i innovació i societat mitjançant la transferència de coneixement.

Durant el mes de setembre s’ha dut a terme la primera acció del projecte, amb la conferència “Biodiversitat als nostres rius i el seu paper indicador“ per a una trentena d’estudiants de batxillerat. El pròxim 16 d’octubre es durà a terme la primera jornada demostrativa en el marc del Dia Mundial dels Ocells a Santa Eulàlia de Ronçana. Des de la Fundació RIVUS s’anirà donant a conèixer i fent difusió de totes aquestes accions i activitats a la seva web, a les seves xarxes socials i per altres vies de comunicació.