Més d’un centenar de persones omplen la matinal de natura sobre aus celebrada ahir al Parc de Can Font de Santa Eulàlia de Ronçana

Durant el taller d’anellament es van poder veure diversos exemplars de blauet, pit-roig, rossinyol bord, merla i tord

L’observació d’un becadell va ser un dels fets més destacats de les sortides guiades

El Parc de Can Font de Santa Eulàlia de Ronçana, a tocar el riu Tenes, va acollir ahir diumenge una matinal de natura dedicada a les aus amb diferents propostes per a tota la ciutadania, que va aplegar més d’un centenar d’assistents, principalment públic familiar, que van gaudir de les diferents propostes. La matinal va servir per commemorar la celebració, el passat 3 d’octubre, del Dia Mundial dels Ocells.

Les activitats es van iniciar cap a les 9 del matí amb la primera de les sortides guiades per a l’observació d’ocells, a càrrec de Xavier Larruy, investigador de la línia d’aus de l’Observatori RIVUS, amb una trentena de participants. La sortida va acabar amb l’observació d’un becadell, espècie migradora i hivernant típica d’aiguamolls i zones humides, i no és fàcil d’observar fora d’aquests ambients. També a aquesta hora es va iniciar el taller d’anellament d’aus, a càrrec del Grup PARUS, que pocs minuts després ja anellava el primer exemplar de blauet, al qual es van sumar durant la resta de la matinal diferents exemplars de merla, tord, pit-roig i rossinyol bord.

Una mica més tard es van iniciar els tallers de caixes-niu, menjadores, hotels d’insectes i manualitats per als més petits. Amb un  nombrós públic familiar, durant tot el matí, es va poder sentir el so dels martells picant les fustes. En total, es van fer 60 caixes niu i 9 hotels d’insectes.

Un dels moments més expectants del matí va tenir lloc cap a les 11 hores amb l’alliberament d’un aligot, procedent del Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa, de mans de la Virgínia Calvet, del Grup Ornitològic del Tenes (GOT).

Seguidament, una trentena de persones van participar en la segona sortida per a l’observació d’ocells al riu Tenes, a càrrec de Sònia Sànchez-Mateo, tècnica de la Fundació RIVUS i investigadora de l’Observatori RIVUS, i de Lluís Gascon, del GOT. La passejada es va iniciar amb l’observació d’un bernat pescaire i va continuar vorejant el riu Tenes entre cants de pit-roig, cargolet, estols de tudons i lluers, entre altres espècies.

La matinal, que va finalitzar cap a les 13:30 hores, va estar organitzada per la Fundació RIVUS i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana, juntament amb el Consorci Besòs Tordera, el GOT i l’Observatori RIVUS, amb el suport del Grup PARUS i les empreses Freudenberg i Grifols.