La Fundació RIVUS convoca el VII Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote

La Fundació RIVUS posa en marxa el VII Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote, que té per objectiu promoure i reconèixer la feina dels estudiants de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM) i de Grau Superior (CFGS) que han dedicat els seus treballs de recerca o treballs escrits de mòdul a l’aigua i/o als entorns fluvials.

Entre els requisits que han de reunir els treballs és que siguin inèdits i que hagin estat presentats durant el curs 2021-2022.

La temàtica del premi és la importància de l’aigua, com a recurs escàs, els seus usos, la importància de la seva preservació i els processos de depuració de les aigües residuals; i dels entorns fluvials, que proporcionen hàbitats per a la fauna i la flora, alhora que són espais rics en patrimoni històric i s’han convertit en zones per a usos lúdics, esportius i socials, especialment al seu pas per pobles i ciutats.

La conca del Besòs inclou, a més del riu Besòs, els entorns fluvials dels rius Mogent, Congost, Tenes, riera de Caldes i Ripoll, amb totes les seves rieres. Quan parlem de la conca de la Tordera, a més del riu Tordera, s’inclouen també els seus afluents, com ara la riera d’Arbúcies, la riera de Santa Coloma, el Pertegàs, la riera de Repiaix o de Gualba, entre altres.

El jurat atorgarà dins de cada categoria, Treball de Recerca i Treball Escrit de Mòdul, un primer premi i dos accèssits. Els primers premis reben una targeta regal per import de 250 euros per a la compra de complements tecnològics, llibres, música i material educatiu. En el cas dels accèssits, la quantitat és de 150 euros. Els centres educatius d’on procedeixin els estudiants guardonats reben xecs pel mateix import.

El termini per presentar els treballs finalitzarà el 17 de juny de 2022.

Ja podeu consultar les bases del VII Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote.