Una setantena de persones participen en l’Itinerarius pel riu Tenes “Entre l’aigua i el glaç”

L’activitat s’ha celebrat aquest diumenge i ha servit per donar a conèixer el patrimoni hidràulic i natural de la zona

Una setantena de persones han participat aquest diumenge en l’Itinerarius, organitzat per la Fundació RIVUS i el Consorci Besòs Tordera, a l’entorn del riu Tenes, al seu pas pels municipis de Lliçà de Vall i Lliçà d’Amunt, sota el títol “Entre l’aigua i el glaç”.

Els participants s’han trobat a les 10 hores a la Masia de Can Coll de Lliçà de Vall, on han estat rebuts pel regidor de Medi Ambient i Patrimoni Cultural del municipi, Pere Balsells, i per la tècnica de la Fundació RIVUS, Sònia Sánchez. Ricard Querol, del Centre d’Estudis i Recerca de Lliçà de Vall, ha explicat als assistents algunes dades històriques i d’interès d’aquesta masia, datada del segle XIV i declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (1949) i Bé d’Interès Cultural Immoble (1988).

Seguidament, s’ha iniciat camí remuntant el riu Tenes fins a arribar a la bassa de Can Dunyó, on Xavier Junqueras, tècnic de Medi Ambient de Lliçà d’Amunt, ha explicat l’origen i característiques d’aquesta zona humida. També s’ha aprofitat aquesta parada per fer un acostament guiat al riu per conèixer fauna i flora d’aquesta tram de la mà d’Israel Molinero, de l’empresa Aprèn Serveis Ambientals.

Els participants han seguit camí, endinsant-se per la zona agrícola de la zona, fins a arribar a la darrera parada de l’itinerari, els pous de glaç de Can Gurri, on novament Ricard Querol els ha explicat l’ús que se’n feia d’aquestes construccions datades del segle XVIII.

La caminada ha finalitzat tocades les 13 hores novament a la Masia de Can Coll.

Els participants han procedit de 17 municipis diferents. A més de municipis més propers, com Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Parets del Vallès, l’Ametlla del Vallès, Bigues i Riells, Barberà del Vallès i Sant Cugat, també destaquen d’altres més llunyans, com Terrassa, Cubelles, Viladecans i Pineda de Mar.

Imatges de la parada a la bassa de Can Dunyó.

L’activitat també ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lliçà de Vall, l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, l’Associació Centre d’Estudis i Recerca i la Societat Catalana d’Herpetologia, i amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’empresa Sorigué.

El cicle de caminades ItineraRius té per objectiu acostar d’una manera respectuosa i conscient la ciutadania als rius de les conques del Besòs i de la Tordera, descobrint camins fluvials plens de patrimoni natural, hidràulic i històric, així com de biodiversitat, dotant així de valor afegit la part esportiva i de salut d’aquest tipus d’activitats.

Visita als pous de Glaç de Can Gurri