Tallers de pesca elèctrica i macroinvertebrats al riu Congost al seu pas per Granollers

La Fundació RIVUS ha organitzat per al diumenge 30 d’abril la jornada demostrativa “Tallers de pesca elèctrica i macroinvertebrats al riu Congost”, que té per objectiu divulgar i explicar a la ciutadania els mètodes que es fan servir per fer el seguiment i l’estudi d’aquestes espècies per avaluar l’estat de qualitat ecològica en aquest tram de riu.

L’activitat, que s’emmarca dins el projecte de divulgació, formació i educació ambientals H2O Connecta, està dissenyada per a tots els públics i s’iniciarà a les 11 del matí al passeig fluvial del riu Congost al seu pas per Granollers, uns metres aigües avall de la seu del Consorci Besòs Tordera (vegeu aquí ubicació exacta).

El taller demostratiu de pesca elèctrica anirà a càrrec d’Emili Garcia-Berthou, investigador de la línia de peixos de l’Observatori RIVUS i catedràtic de la Universitat de Girona; i Pau Fortuño, investigador de la línia de macroinvertebrats i membre del FEHM-Lab de la Universitat de Barcelona, serà el responsable del mostreig de macroinvertebrats.

Aquesta activitat permetrà conèixer quins són els mètodes emprats per a l’estudi d’aquestes espècies i observar-les in situ. Així mateix, s’explicarà la seva importància com a bioindicadors i quins són els peixos i macroinvertebrats més comuns a les conques del Besòs i de la Tordera.

Les persones interessades a assistir-hi han de portar roba i calçat adequats. Així mateix, i tot i que l’activitat és gratuïta, cal formalitzar la inscripció prèvia en aquest enllaç.

Sobre el projecte H2O Connecta
El projecte H2O Connecta té com a principal objectiu contribuir en la millora de la connexió riu-societat per a una major valorització de l’entorn immediat. Està finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministerio de Ciencia e Innovación i compta també amb cofinançament del Consorci Besòs Tordera.

Òscar Sierra, nou president de la Fundació RIVUS

Òscar Sierra, president del Consorci Besòs Tordera des del passat mes de setembre i alcalde de la Llagosta, ha assumit la presidència de la Fundació RIVUS, en substitució de Francesc Colomé, qui es manté dins el patronat de l’entitat com a vocal. Recordem que Colomé …