Lliurats els premis del VI Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, dedicat a l’anguila

El dibuix de la Nikita Pavliv, de l’Escola Pilar Mestres de la Roca del Vallès, ha estat l’escollit per inspirar la imatge del programa per a aquest nou curs escolar

En total s’han repartit prop d’una vintena de premis a alumnes i escoles procedents de Badalona, Canovelles, la Roca del Vallès, Montcada i Reixac i Santa Maria de Palautordera

La Sala d’Actes de la seu de la Fundació RIVUS es va omplir ahir a la tarda amb motiu de l’acte de lliurament dels premis corresponents al VI Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”. En aquesta edició, dedicada a l’anguila, es van rebre prop de 300 propostes, d’entre les quals el jurat va haver de seleccionar les guanyadores.

Emocions, nervis i molta il·lusió van ser-hi presents durant la cerimònia, que va aplegar estudiants, familiars, personal docent, membres del jurat i representants de la Fundació i el Consorci Besòs Tordera.

El president de la Fundació RIVUS, Josep Monràs, acompanyat per Francesc Colomé, president del Consorci Besòs Tordera, i per Neus Garcia, vicepresidenta del Consorci Besòs Tordera, va ser l’encarregat de donar la benvinguda. “Gràcies a les escoles per creure en l’educació ambiental i gràcies a tots els nens i nenes que ens han fet arribar els seus dibuixos, el jurat ho ha tingut molt difícil”, va afegir Monràs. Tots tres, juntament amb Èric Castillo i Sílvia March, representants d’Aprèn Serveis Ambientals, i Esther Marín, dissenyadora i creadora de la imatge del programa educatiu, van ser els encarregats de lliurar els guardons.

El 1r Premi dins la categoria corresponent a Cicle Inicial (1r i 2n de primària) ha anat a parar a l’Arnau Alonso Benítez, de l’Institut Escola Mas Rampinyo (Montcada i Reixac), mentre que els dos Accèssits han estat per al Bruno Marcos Madrid, del mateix centre educatiu, i per a la Safina Kakhimova, de l’Escola Llibertat (Badalona).

Guanyadors de Cicle Inicial

Per la seva banda, dins la categoria Cicle Mitjà (3r i 4t de primària), el guanyador del 1r Premi ha estat Pablo Pérez Sánchez, de l’Escola Joan Miró (Canovelles); i els Accèssits han anat a parar a mans de l’Alan Cortés de Zuloaga, de l’Institut Escola la Tordera (Sta. Maria de Palautordera); i de la Nikita Pavliv, de l’Escola Pilar Mestres (la Roca del Vallès).

Guanyadors de Cicle Mtijà

El dibuix de l’Angy Tatiana Zelaya Rosales, de l’Escola Font Freda (Montcada i Reixac), ha estat seleccionat 1r Premi de Cicle Superior. En aquesta ocasió, Máximo Moyano Lanaro i Paula Guzmán Bonelo s’han endut els Accèssits. Tots tres han procedit de l’Escola Font Freda (Montcada i Reixac).

Guanyadors de Cicle Superior

L’anguila de la Nikita Pavliv ha estat l’escollida pel jurat per inspirar el logo del programa educatiu per a aquest nou curs 2022-2023. Un reconeixement que rebia la seva tieta, en representació de la nena, de mans del president de la Fundació.

Clica per veure el procés de transformació de l’anguila dibuixada per Nikita Pavliv en el nou logo del curs 2022-2023!

Els primers premis s’han endut un xec regal valorat en 100 euros per a la compra de llibres i material escolar, un diploma i una estada gratuïta de 3 dies de colònies d’estiu a l’Escola de Natura de Vallcàrquera, mentre que als accèssits se’ls ha lliurat un xec regal de 50 euros i un diploma. Els centres educatius de tots els estudiants guardonats han rebut xecs regal per a la compra de material pels mateixos imports que els seus alumnes.

Poden participar en aquest concurs de dibuix tots aquells estudiants de primària que, a través de les seves escoles, prenen part en alguna de les diferents activitats que ofereix el programa educatiu “Descobreix el riu”. La temàtica escollida per a la setena edició és “Dibuixa el teu blauet”.

“Descobreix el riu” va néixer el curs 1995-1996, inicialment de mans del Consorci Besòs Tordera i ara impulsat des de la Fundació RIVUS. Des d’aleshores, han passat per aquest projecte més de 110.000 alumnes de diferents municipis de les conques del Besòs i de la Tordera.

Durant el curs escolar 2021-2022, més de 4.500 alumnes d’una vuitantena d’escoles i instituts procedents de 23 municipis de les conques del Besòs i de la Tordera hi van participar en aquest programa.