La jornada de presentació de la Fundació RIVUS durant el IV Congrés de l’Aigua a Catalunya es podrà seguir per ‘streaming’

A més, durant tot el matí es compartiran continguts i imatges de la sessió a les xarxes socials amb l’etiqueta #jornadaRIVUS

La presentació oficial de la Fundació RIVUS, que tindrà lloc el pròxim 20 d’octubre a l’Auditori CosmoCaixa, en el marc del IV Congrés de l’Aigua a Catalunya, dedicat a “Reptes a la gestió dels recursos hídrics davant l’emergència climàtica”, es podrà seguir també via streaming accedint a aquest enllaç https://www.youtube.com/watch?v=kZGEpEuuVug. “El nostre objectiu és donar a conèixer la nostra Fundació i aquesta jornada, emmarcada en el Congrés de l’Aigua, és una ocasió excepcional per fer-ho tant entre el públic assistent com aprofitant les oportunitats que ens ofereixen les noves tecnologies”, ha matisat Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS.

A més, s’ha creat l’etiqueta #jornadaRIVUS que servirà per identificar i compartir per les xarxes socials, abans i durant tota la sessió, informació, continguts i imatges relatius a aquesta sessió.

La jornada començarà a les 9 hores amb el BLOC I: Presentació de la Fundació RIVUS, amb les intervencions de Josep Monràs, president de la Fundació, i d’Albert Solà, patró i gerent del Consorci Besòs Tordera, entitat impulsora de la Fundació, i amb l’estrena d’un vídeo sobre la Fundació.

Cap a les 9:20 hores s’iniciarà el BLOC II: R+D+I en el món de l’aigua, amb les ponències:
La R+D+I en el món de l’aigua: un ecosistema complex en marxa, a càrrec de Manel Poch, catedràtic de la Universitat de Girona (UdG) i membre del Consell Assessor de la Fundació RIVUS.

-Tast de projectes: la recerca aplicada a la innovació, amb Begoña Martínez, cap de Territori del Consorci Besòs Tordera.

Diagnòstic hidràulic del digestor anaerobi de Granollers mitjançant tècniques innovadores, amb Rosario Arnau Notari, tècnica d’I+D+i a FACSA.

-The Urban River Lab (URL): desenvolupant estratègies i tècniques per millorar els rius de demà, amb Eugènia Martí, investigadora del CSIC-Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB).

Bioindicadors al Besòs: on estem i a on hauríem d’arribar, amb Narcís Prat, catedràtic Emèrit d’Ecologia de la Universitat de Barcelona (UB).

–El seguiment de la llúdriga a les conques del Besòs i de la Tordera: un projecte col·laboratiu de recerca i conservació, amb Juli Mauri, cap de Sostenibilitat i de Fauna Local del Zoo de Barcelona.

Per últim, a les 12:25 hores s’iniciarà la taula rodona corresponent al darrer bloc, el BLOC III: Ètica i Medi Ambient. Es comptarà amb la presència d’Alba Cabañas, sòcia directora de Sustain Thinking; Carme Miralles, vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i Aida Vila, responsable de Projectes al Departament d’Integritat de Greenpeace Internacional. La periodista Míriam Viaplana, del portal Món Sostenible, serà l’encarregada de moderar el debat.

La jornada tindrà lloc a la Sala Beta del CosmoCaixa i es podrà seguir la retransmissió en directe a través del canal YouTube de la Fundació.