La Fundació RIVUS ha lliurat els premis del V Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, dedicat al lliri groc

El dibuix de l’Iker Rodríguez Pérez, de l’Escola Jacint Verdaguer de Canovelles, ha estat l’escollit per inspirar la imatge del programa per a aquest nou curs escolar

En total s’han repartit una dotzena de premis a estudiants i escoles procedents de Granollers, Canovelles i Barcelona

La seu de la Fundació RIVUS va acollir ahir a la tarda l’acte de lliurament dels premis corresponents a la cinquena edició del Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”. En aquesta ocasió, la temàtica era “Dibuixa el teu lliri groc”. Emocions, nervis i molta il·lusió van ser-hi presents durant la cerimònia, que es va traslladar a la zona exterior de l’edifici per afavorir les mesures sanitàries de seguretat davant la COVID-19. En total, l’acte va aplegar prop d’una quarantena de persones, entre estudiants, familiars, personal docent, membres del jurat i representants de la Fundació.

El president de la Fundació RIVUS, Josep Monràs, va ser l’encarregat de donar la benvinguda i va voler agrair a escoles i alumnes la seva aposta per l’educació ambiental i la seva participació en el concurs. “Des del Consorci Besòs Tordera, i ara des de la Fundació RIVUS, creiem i apostem fermament en l’educació ambiental i agraïm a tots els centres educatius que any rere any participen en el nostre programa educatiu”, va explicar Monràs. A més, va tenir unes paraules de record per a Sergi Mingote: “El nostre amic i company Sergi Mingote va ser l’impulsor d’aquest concurs durant el seu mandat com a president del Consorci i si avui estem aquí és gràcies al llegat que ens ha deixat”.

El mateix Monràs, juntament amb la resta de membres del jurat, Neus Garcia, vicepresidenta del Consorci Besòs Tordera; Israel Molinero, representant d’Aprèn, i Esther Marín, dissenyadora, van ser els encarregats de lliurar els guardons. Els primers premis s’han endut un xec regal valorat en 100 euros per a la compra de llibres i material escolar, un diploma i una estada gratuïta de 3 dies de colònies d’estiu a l’Escola de Natura de Vallcàrquera, mentre que als accèssits se’ls ha lliurat un xec regal de 50 euros i un diploma.

En aquesta ocasió, la categoria corresponent a Cicle Inicial (1r i 2n de primària) ha quedat deserta, ja que no s’han rebut dibuixos d’alumnes d’aquest cicle educatiu.

Per la seva banda, dins la categoria Cicle Mitjà (3r i 4t de primària), la guanyadora del 1r Premi ha estat Eva Novoa Rey, de l’Escola Fluvià (Barcelona). D’aquesta mateixa escola ha procedit la guanyadora d’un dels accèssits, Juno Prat López, mentre que l’altre se l’ha endut l’Andrea Sevilla Nevado, de l’Escola Lledoner (Granollers).

El dibuix de l’Iker Rodríguez Pérez, de l’Escola Jacint Verdaguer (Canovelles), ha estat seleccionat 1r Premi de Cicle Superior. En aquesta ocasió, la Fanta Sawo i la Luana Rojas Martínez, també de l’Escola Jacint Verdaguer, s’han endut els Accèssits.

Aquest acte també ha servit per desvetllar la que serà la imatge del programa educatiu per a aquest curs 2021-2022, inspirada en aquesta ocasió en el lliri groc de l’Iker Rodríguez Pérez, qui ha obtingut aquesta menció especial.

En el certamen han pogut participar tots aquells estudiants de primària que durant el curs passat van realitzar, a través de les seves escoles, alguna de les diferents activitats que ofereix el programa educatiu “Descobreix el riu”.

Els centres educatius de tots els estudiants guardonats han rebut xecs regals per a la compra de material pels mateixos imports que els seus alumnes.

Josep Monràs i Neus Garcia amb l’IKer Rodríguez, autor del dibuix que ha inspirat la nova imatge del programa per al curs 2021-2022