La Fundació RIVUS lliurarà els guardons del VI Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote durant el IV Congrés de l’Aigua a Catalunya

L’entrega dels premis a estudiants i instituts tindrà lloc el 20 d’octubre a la Sala Plenari del CosmoCaixa

Durant la cerimònia es retrà homenatge a Mingote, impulsor d’aquests guardons durant la seva presidència al Consorci Besòs Tordera

La Sala Plenari del CosmoCaixa acollirà el pròxim 20 d’octubre, a les 13.15 hores, i dins la programació del IV Congrés de l’Aigua a Catalunya, l’acte de lliurament dels guardons del VI Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote, que organitza la Fundació RIVUS.

La cerimònia comptarà amb la presència de Xavier Latorre, president de l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua; Josep Monràs, president de la Fundació, i Míriam Roset, vídua de Sergi Mingote, qui va ser l’impulsor d’aquests guardons l’any 2016 durant el seu segon mandat com a president del Consorci Besòs Tordera. Mingote, al capdavant d’aquest ens entre 2011 i 2018,  va ser a més artífex i creador de la Fundació RIVUS. Des de l’any 2018, estava dedicat a la seva faceta d’alpinista i el passat 16 de gener perdia la vida en un fatal accident mentre intentava coronar el cim del K2.

El Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote té per objectiu reconèixer aquells Treballs de Recerca –realitzats pels alumnes de Batxillerat–, o de Curs –pels estudiants de Cicles Formatius–, dedicats a tractar un aspecte concret dels molts que hi ha relacionats amb l’aigua (recurs escàs, ús, preservació, processos de depuració d’aigües residuals, etc.) o els sistemes fluvials (espais verds naturals, fauna, flora, patrimoni, història, espais lúdics, esportius, socials, etc.), preferentment de les conques del Besòs i de la Tordera. S’atorguen un primer premi i dos accèssits a cadascuna de les dues categories: Treball de Recerca i Treball de Curs, amb reconeixements per a alumnes i instituts. Es convoquen anualment des de l’any 2016 i, des d’aleshores, s’han reconegut prop d’una vintena de treballs que han aprofundit i analitzat diferents aspectes, com qualitat i paràmetres fisicoquímics de l’aigua de diferents rius, el funcionament de les EDAR, la contaminació dels aqüífers, el retorn de la llúdriga o el delta de la Tordera. En breu es donaran a conèixer les bases per participar en la seva setena edició.