La Fundació RIVUS participarà en l’Ultra Clean Marathon amb un espai d’educació ambiental al Parc Fluvial de Santa Coloma de Gramenet

El Consorci Besòs Tordera també prendrà part de la prova amb un equip propi de 12 corredors anomenat “El Consorci en marxa”

Aquesta marató de neteja o plogging se celebrarà el pròxim 5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient

Dissabte 5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient, se celebrarà la tercera edició de la Ultra Clean Marathon, que consisteix en córrer 60 km, en modalitat de plogging, és a dir, retirant residus abandonats als espais naturals. La prova -organitzada conjuntament per la Xarxa per a la Conservació de la Natura i l’Agència de Residus de Catalunya, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat- també s’aprofita per recollir donatius dirigits a projectes de conservació de la natura i defensa del medi ambient.

La Fundació RIVUS participarà en aquesta iniciativa amb la instal·lació d’un espai d’educació i divulgació ambiental en el punt de relleu cinquè de la prova, que se situa a l’entrada al Parc Fluvial del Besòs de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet). Entre les activitats previstes destaquen un taller de caixes-niu per a ocells i la instal·lació de les diferents exposicions temàtiques de la Fundació sobre aus, peixos i llúdriga, amb visites guiades a les mateixes a càrrec d’investigadors experts. Tot això s’anirà alternant amb acostaments al Besòs a mode de guiatge d’interpretació del riu des del punt de vista integral: fauna, flora, qualitat de l’aigua, sanejament i tecnologia de l’aigua. L’objectiu és explicar a la ciutadania la biodiversitat pròpia d’aquest espai i com s’ha d’actuar per preservar-lo.

A més, la Fundació lliurarà als organitzadors material educatiu i divulgatiu sobre espècies singulars i amenaçades d’aquests entorns i de la campanya de pedagogia “Els rius a les teves mans”, que serà distribuït en els diferents punts de relleu de tot el recorregut. La marató s’iniciarà a Terrassa i farà parades a Rubí, Sant Cugat, el Parc de Collserola, Casa de l’Aigua de Montcada i Can Zam, per finalitzar a Moll de Marina (Barcelona), on hi haurà la festa final de la cursa amb diferents activitats.

Per la seva banda, el Consorci Besòs Tordera també participarà en la Ultra Clean Marathon amb l’equip propi de 12 corredors “El Consorci en marxa”,  format per personal de l’entitat. Tots els equips que s’hi sumen a aquesta jornada de plogging han de fer un donatiu de 600 euros a un projecte de conservació i defensa de la natura.