La Fundació RIVUS participarà dissabte en la jornada Mou-te pel clima!, que serà també la festa final d’arribada de l’Ultra Clean Marathon

El Parc de la Barceloneta acollirà aquest dissabte, 11 de juny, la jornada Mou-te pel Clima!, impulsada des de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat i concretament des del Departament de programes i equipaments per al canvi climàtic i la sostenibilitat, dins de l’Ajuntament de Barcelona.

Durant tot el dia, s’oferiran diverses activitats amb l’objectiu d’implicar la ciutadania per fer front a l’emergència climàtica i promoure: més salut i benestar, l’estalvi i generació d’energia, la transformació del model urbà i de mobilitat, un canvi del model econòmic i de consum i la cultura climàtica i de sostenibilitat. Dins d’aquest programa, s’inclou la participació de la Fundació RIVUS amb diferents propostes: tallers de caixes-niu, exposicions i material divulgatiu sobre la biodiversitat dels sistemes fluvials.

Mou-te pel Clima! esdevindrà també la festa final i punt d’arribada de tots els participants de la quarta edició de l’Ultra Clean Marathon, que consisteix a córrer 60 km, en modalitat de plogging, és a dir, retirant residus abandonats als espais naturals. La prova -organitzada conjuntament per la Xarxa per a la Conservació de la Natura i l’Agència de Residus de Catalunya, amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural- també s’aprofita per recollir donatius dirigits a projectes de conservació de la natura i defensa del medi ambient.

Per la seva banda, el Consorci Besòs Tordera participarà per segon any consecutiu en l’Ultra Clean Marathon, en aquesta ocasió amb dos equips: “El Consorci en marxa: corredors blaus” i “El Consorci en marxa: caminants blaus”, formats per personal de l’entitat. Tots els equips que se sumen a aquesta jornada de plogging han de fer un donatiu de 600 euros a un projecte de conservació i defensa de la natura.