La Fundació RIVUS organitza una visita guiada a la restauració fluvial duta a terme a la zona de l’aiguabarreig de la riera de Caldes amb el riu Besòs

L’activitat, emmarcada dins el projecte H2O Connecta, tindrà lloc el pròxim dimarts 14 de febrer entre les 10:30 i les 12:30 hores

L’objectiu és explicar a la ciutadania en què han consistit aquests treballs i com contribueixen a la millora de la biodiversitat i dels hàbitats fluvials de l’entorn

La Fundació RIVUS ha organitzat per al pròxim dimarts, 14 de febrer, una visita guiada per conèixer in situ i explicar a la ciutadana en què han consistit els treballs de restauració fluvial duts a terme a la zona de l’aiguabarreig de la riera de Caldes amb el riu Besòs. L’activitat s’emmarca dins el projecte de divulgació, formació i educació ambientals H2O Connecta.

La visita, que es durà a terme entre les 10:30 i les 12:30 hores, anirà a càrrec de Manel Isnard, responsable de Medi Fluvial del Consorci Besòs Tordera, i Sònia Sànchez, tècnica de la Fundació RIVUS, qui seran els encarregats de detallar les diferents actuacions, com ara la recuperació de l’antic braç secundari i la creació d’una nova bassa i de refugis per a fauna aquàtica i semiaquàtica. També els treballs de retirada de canya americana i la plantació d’espècies de flora autòctona (lliri groc, joncs, salzes i tamarius).

Aquest conjunt d’accions tenen com a objectiu afavorir la biodiversitat pròpia del riu, millorant hàbitats i processos ecològics i hidromorfològics que ajudin en la seva recuperació i preservació.

Tot i que l’activitat és gratuïta i oberta a tota la ciutadania, es recomana formalitzar la inscripció prèvia en aquest enllaç. Les persones que hi vulguin prendre part han de presentar-se a les 10:30 hores a la zona de confluència entre el camí del cementiri municipal de la Llagosta i el passeig fluvial del riu Besòs (vegeu mapa aquí).

Sobre el projecte H2O Connecta
El projecte H2O Connecta té com a principal objectiu contribuir en la millora de la connexió riu-societat per a una major valorització de l’entorn immediat. Està finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministerio de Ciencia e Innovación i compta també amb cofinançament del Consorci Besòs Tordera.