La Fundació RIVUS organitza una matinal de neteja i natura al riu Tenes amb motiu del Let’s Clean Up Europe

L’activitat tindrà lloc dissabte 7 de maig, de 10 a 13 hores, a Parets del Vallès, i oferirà també tallers i exposicions

Aquesta matinal compta amb la col·laboració de l’Escola de la Natura del municipi

La Fundació RIVUS, juntament amb l’Escola de la Natura de Parets del Vallès, han organitzat per al pròxim dissabte, 7 de maig, una matinal de neteja i natura emmarcada dins els actes promoguts dins la campanya Let’s Clean Up Europe, adherint-se així a aquesta iniciativa que promou la millora i conservació dels espais naturals.

Les activitats s’iniciaran a les 10 del matí al passeig fluvial del riu Tenes, a la zona compresa entre el pavelló municipal Joaquim Rodríguez i les pistes d’atletisme, a Parets del Vallès. Des d’allà, es recorrerà un tram de riu per a la recollida de residus (envasos lleugers, envasos de vidre, paper i cartró i altres residus), alhora que experts en la matèria explicaran el valor ecològic de l’espai als assistents.

Cap a les 11.30 hores, es retornarà al lloc de sortida on s’oferirà un refrigeri per als participants i diverses activitats, com ara tallers de caixes niu -a càrrec de Niubox Natura- i de dibuix per a la mainada. També es podran veure diverses exposicions sobre la fauna dels nostres entorns fluvials (aus, peixos i llúdriga) i la mostra “Una exposició de merda”.

Els tallers són oberts al públic en general, si bé per prendre part de la neteja cal realitzar inscripció prèvia en aquest enllaç.

La matinal, que compta amb el suport de les empreses Freudenberg i Grifols -col·laboradores amb el projecte Observatori RIVUS- esdevé també una acció de Responsabilitat Social Corporativa (RSC).

El Let’s Clean Up Europe és una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i per promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.