La Fundació RIVUS organitza una jornada tècnica sobre ‘Els peixos com a indicadors ecològics a les conques del Besòs i la Tordera’

El pròxim dilluns 14 de març, entre les 10 i les 12 del matí, a la Sala d’Actes del Consorci Besòs Tordera, seu de la Fundació RIVUS, tindrà lloc la jornada tècnica “Els peixos com a indicadors ecològics”.

Durant aquesta sessió, es donaran a conèixer els principals resultats obtinguts dins la línia d’investigació de peixos de l’Observatori RIVUS, que analitza la presència d’aquest grup de fauna als rius de les conques del Besòs i de la Tordera. “Els peixos com a indicadors ecològics: on som i on hauríem d’anar?”, anirà a càrrec d’Emili García-Berthou, catedràtic d’Ecologia de la Universitat de Girona (UdG) i responsable d’aquesta línia de seguiment.

La jornada inclourà també la ponència “L’aposta de Grifols per la RSC i la biodiversitat”, a càrrec de Ricard Bronchud, vicepresident Global Facilities de Grifols, empresa patrocinadora de les línies de seguiment de peixos i de llúdriga de l’Observatori RIVUS.

En finalitzar les diferents ponències, els assistents podran visitar el mòdul expositiu “Els Peixos”, que inclou un diorama amb la reproducció d’algunes de les espècies més comunes a les nostres conques. Aquest és un dels mòduls que conformarà l’exposició “Biodiversitat a les conques del Besòs i de la Tordera”.

Per assistir de manera presencial a la jornada, que s’adreça principalment a personal tècnic, investigadors, experts i professionals, cal fer inscripció prèvia en aquest enllaç. També es podrà seguir en directe per streaming a través del canal de Youtube de la Fundació RIVUS.

Aquesta matinal se celebrarà tot coincidint amb la celebració, el 14 de març, del Dia Internacional d’Acció en Defensa dels Rius i s’emmarca dins les activitats organitzades per la Fundació RIVUS per commemorar el Dia Mundial de l’Aigua, que té lloc el 22 de març. També forma part dels actes de celebració dels 25 anys del projecte de l’Observatori RIVUS.