Acord entre la Fundació RIVUS, la XAL i Vallès Visió per a la creació del nou projecte audiovisual ‘Gent de riu’

El president de la Fundació RIVUS, Josep Monràs, i el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), Lluís Garriga, han anunciat aquest migdia, a la Sala Polivalent de la XAL, l’acord que farà realitat el nou projecte audiovisual Gent de riu, que comptarà també amb suport de l’àmbit privat. Es tracta d’una sèrie documental, de base divulgativa, que pretén mostrar el paper del riu i del seu ecosistema, de la seva importància en l’equilibri de la vida i de la rellevància de preservar els recursos hídrics. Així, es presenta també com a una eina per posar en valor l’aigua i l’aspecte ambiental dels entorns fluvials i conèixer com interactua amb ells la societat des de diferents esferes i perspectives. Totes les històries que ens explicarà Gent de riu transcorreran, d’una manera o altra, al voltant de les conques del Besòs i de la Tordera.

Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS, ha mostrat la seva satisfacció per aquest acord que farà possible la creació d’aquesta sèrie. “El riu havia estat fa molts anys un element integrat al paisatge quotidià dels ciutadans, però la pressió industrial i demogràfica de mitjans del segle XX, especialment a la conca del Besòs, va fer que es tornés invisible i la societat li donés l’esquena. Després de moltes dècades de treball, els hem recuperat i és el moment d’atorgar-los el protagonisme que mereixen”, ha matisat.

Per a Lluís Garriga “el projecte és una mostra més del compromís del sector audiovisual local amb uns objectius que són de dimensió global, com és desenvolupament sostenible. Som davant d’un projecte que treballa per difondre valors i compromisos que avui ja són indispensables, com la preservació del medi ambient i la sostenibilitat, tal com recullen els ODS, de l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible.”

Aquesta primera temporada de Gent de riu comptarà amb 13 capítols d’uns 25 minuts de durada. Reportatges, entrevistes i testimonis per tractar aspectes tan diversos com voluntariat, sanejament, biodiversitat, patrimoni, història, educació ambiental, etc.

A cadascun d’aquests capítols, el protagonista serà una persona vinculada des de qualsevol àmbit al riu (ja sigui pagès, agent rural, geòleg, industrial, pintor, escriptor o biòleg, entre molts altres perfils) que ens convidarà a conèixer la seva aproximació amb aquest entorn que cal preservar. Aquest contingut es complementarà amb diferents reportatges breus que serviran també per abordar i introduir altres conceptes.

El Besòs i la Tordera han vist com al seu voltant s’han construït, al llarg de la història, ciutats, indústries, infraestructures… que han anat modificant i escrivint la seva història. Gent de riu s’ha plantejat com un aparador on trobar, reflexionar i donar a conèixer totes aquestes casuístiques.

D’esq. a dreta: Manel Carvajal, director de Vallès Visió; Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS; Lluís Garriga, conseller delegat de la XAL, i Albert Solà, gerent del Consorci Besòs Tordera, avui durant l’acte de presentació.