La Fundació RIVUS lliura els guardons del VI Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote durant el IV Congrés de l’Aigua a Catalunya

L’emotiva cerimònia, dedicada a la figura de Sergi Mingote, va comptar amb l’estrena d’un vídeo homenatge i amb la presència de la seva vídua Míriam Roset

Un treball sobre el torrent de la Betzuca i un altre sobre cel·les de combustible microbianes aconsegueixen els primers premis ex-aequo d’aquesta edició

Els treballs de recerca “Recuperem el torrent de la Betzuca?”, de l’Elisabet Fernández i del Pau Figueres, estudiants de l’Institut Sant Quirze del Vallès, i “L’energia més neta: les cel·les de combustible microbianes”, del Martí Cousillas, de l’Institut Vilafant de Girona, han estat els guanyadors del 1r Premi ex-aequo del VI Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote, convocat per la Fundació RIVUS.

“Presència de la llúdriga a la Garriga”, de la Luca Kelly, de l’Institut Bellulla de Canovelles, i “Estudi de l’estat ecològic de la subconca del riu Congost”, del Roger Rodrigo, de l’Escola Sunión de Barcelona, s’han endut els dos Accèssits.

La cerimònia de lliurament d’aquests guardons es va celebrar ahir a l’Auditori CosmoCaixa en el marc del IV Congrés de l’Aigua a Catalunya, organitzat per l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua (ACAA). En aquesta ocasió, l’acte va servir també per retre homenatge a Sergi Mingote amb l’estrena d’un emotiu vídeo en record a la seva figura -ja disponible també al canal de YouTube de la Fundació-, i la presència de la seva vídua i ambaixadora de la Fundació, Míriam Roset, qui va ser l’encarregada de lliurar els premis als alumnes. Recordem que Mingote, impulsor d’aquests guardons durant el seu segon mandat com a president del Consorci Besòs Tordera, perdia la vida el passat mes de gener en una expedició al K2.

L’acte de lliurament també va comptar amb la presència de Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS, i Xavier Latorre, president de l’ACAA. Monràs va fer entrega dels reconeixements atorgats als centres educatius dels alumnes.

Els primers premis estan dotats amb xecs regal valorats en 250 euros per a la compra de material educatiu i els accèssits per valor de 150 euros. Els centres educatius reben xecs pel mateix import que els seus alumnes guardonats.

Aquest Premi es convoca anualment des de l’any 2016 i, des d’aleshores, s’han reconegut prop d’una vintena de treballs.