La Fundació RIVUS farà la seva presentació oficial en el marc del IV Congrés de l’Aigua a Catalunya, organitzat per l’ACAA al CosmoCaixa els dies 19 i 20 d’octubre

L’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua (ACAA) celebrarà el IV Congrés de l’Aigua a Catalunya, dedicat a “Reptes a la gestió dels recursos hídrics davant l’emergència climàtica”, els pròxims 19 i 20 d’octubre a l’Auditori CosmoCaixa (Barcelona). El programa del Congrés, que compta en total amb una quarantena de ponències, es durà a terme paral·lelament en dues sales (Plenari i Sala Beta).

Precisament a la Sala Beta i aprofitant aquest esdeveniment, que aplega una important representació de professionals i personalitats vinculades al món de l’aigua, la Fundació RIVUS durà a terme la seva presentació oficial el 20 d’octubre. La sessió, que començarà a les 9 i finalitzarà cap a les 13 hores, s’estructurarà en tres blocs temàtics. Durant el primer bloc, corresponent a “Presentació de la Fundació RIVUS”, Josep Monràs, president de l’entitat, i Albert Solà, membre del patronat, explicaran què és, què fa i quin són els objectius de la Fundació.

El segon bloc tractarà sobre “R+D+I en el món de l’aigua”, una de les línies d’actuació on la Fundació esmerça esforços, amb ponències a càrrec de Manel Poch, catedràtic de la Universitat de Girona (UdG) i membre del Consell Assessor de la Fundació RIVUS; Begoña Martínez, cap de Territori del Consorci Besòs Tordera; Rosario Arnau Notari, tècnica d’I+D+i a FACSA; Eugènia Martí, investigadora del CSIC-Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB); Narcís Prat, catedràtic Emèrit d’Ecologia de la Universitat de Barcelona (UB), i Juli Mauri, cap de Sostenibilitat i de Fauna Local del Zoo de Barcelona.

Per últim, el tercer bloc estarà dedicat a “Ètica i Medi Ambient” amb una taula rodona que comptarà amb la presència d’Alba Cabañas, sòcia directora de Sustain Thinking; Carme Miralles, vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i Aida Vila, responsable de Projectes al Departament d’Integritat de Greenpeace Internacional. La periodista Míriam Viaplana, del portal Món Sostenible, serà l’encarregada de moderar el debat.

Seguidament, però en aquest cas a la Sala Plenari, la Fundació RIVUS durà a terme el lliurament del VI Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote, durant el qual s’homenatjarà la figura de Mingote, impulsor d’aquests guardons i artífex i creador de la Fundació. Recordem que Sergi Mingote, president del Consorci Besòs Tordera entre 2011 i 2018 i dedicat darrerament a la seva faceta d’alpinista, va perdre la vida el passat 16 de gener en un fatal accident mentre intentava coronar el cim del K2.