El patronat de la Fundació RIVUS nomena Josep Monràs nou president de l’entitat

Monràs, qui ja havia estat president entre octubre de 2019 i desembre de 2022 i actualment era membre del patronat, agafa el relleu a Òscar Sierra

El patronat de la Fundació RIVUS ha aprovat aquest dimarts, per unanimitat, el nomenament de Josep Monràs com a nou president de l’entitat, agafant així el relleu a Òscar Sierra, actual president del Consorci Besòs Tordera. Monràs ja havia estat president de la Fundació RIVUS entre octubre de 2019 i desembre de 2022, tot coincidint amb la seva presidència al capdavant del Consorci Besòs Tordera. Des que va deixar la presidència, Monràs s’ha mantingut de manera activa al si de l’entitat com a membre del patronat.

Aquest nomenament ha estat possible gràcies al canvi previ d’estatuts que ha dut a terme la Fundació i que permet desvincular la presidència d’ambdós organismes. “Amb aquest canvi d’estatuts, podem desvincular les direccions de Consorci i Fundació, fet que facilita la gestió diària i ens permetrà donar un impuls encara més gran a la nostra Fundació, que ja està molt consolidada”, ha explicat Oscar Sierra, qui passa a ser membre del patronat.

Per la seva banda, Monràs, qui s’ha mostrat molt agraït per la confiança dipositada per tornar a encapçalar l’entitat, ha destacat que un dels seus objectius ara és “donar una embranzida al creixement d’aquesta entitat, que ja està plenament consolidada i preparada per afrontar nous reptes i continuar treballant pels nostres entorns fluvials”. “Després de més de 30 anys vinculat a la política activa, ara em puc dedicar i aportar a projectes i reptes que m’apassionen, com és aquest”, ha conclòs.

Tant Monràs com Sierra han tingut paraules de record per a Sergi Mingote, artífex de la Fundació RIVUS. “Per a mi és un honor ser president d’aquesta entitat, pensada i somiada pel gran amic i company Sergi Mingote, i estic convençut que, juntament amb el patronat, el Consell Assessor i els professionals que en formen part, continuarem fent molt bona feina, mantenint el gran llegat que ens va deixar”, ha expressat emocionat Monràs.

“Estic convençut que, amb aquest nou nomenament, fem un pas més per ajudar la Fundació a créixer i convertir-se en allò que Sergi Mingote va somiar”, ha puntualitzat Sierra.

El patronat de la Fundació RIVUS està format, a més, per Albert Solà, gerent del Consorci, i Nicolàs Zamora, gerent de CCB Serveis Mediambientals.

Recordem que el primer president de la Fundació va ser Joan Vila, tot coincidint amb la seva presidència dins del Consorci entre els mesos de juny de 2018 i octubre de 2019; seguit de Josep Monràs, que va ser-ho entre els mesos d’octubre de 2019 i desembre de 2022, i Francesc Colomé, entre juny de 2022 i desembre de 2023. Sierra ho ha estat aquests primers mesos de 2024.