Lliurats els premis del vuitè Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, dedicat a la tortuga de rierol

En total s’han repartit prop d’una vintena de premis a alumnes i escoles procedents de Badalona, Granollers, Palau-solità i Plegamans, Sant Celoni i Santa Maria de Palautordera

La imatge del programa educatiu per a aquest curs s’ha inspirat en la proposta de la Meritxell Avalos Reluz, de l’Escola Pia de Granollers

L’acte de lliurament dels premis del VIII Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, celebrat ahir a la tarda, va omplir la Sala d’Actes del Consorci Besòs Tordera, també seu de la Fundació RIVUS. Famílies i personal docent dels diferents centres educatius van acompanyar els nens i nenes en una tarda plena d’emocions, nervis i molta il·lusió.

En aquesta edició, dedicada a la tortuga de rierol, s’han rebut 438 dibuixos d’una vintena d’escoles, d’entre les quals el jurat, reunit el passat mes de juliol, va seleccionar tres primers premis i sis accèssits. Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS; Óscar Sierra, president del Consorci Besòs Tordera; Mar Garcia, vicepresidenta del Consorci; Albert Salas, director d’Energia i Medi Ambient de Grifols -empresa col·laboradora amb les activitats d’educació ambiental que duu a terme la Fundació-; Esther Marin, dissenyadora i creadora de la imatge del programa educatiu, i Israel Molinero, coordinador de l’empresa Aprèn Servei Ambientals, que imparteix el programa, han estat els encarregats de lliurar als nens i nenes i als seus respectius centres educatius els reconeixements.

El 1r Premi dins la categoria corresponent a Cicle Inicial (1r i 2n de primària) ha estat per a Dora Rocasalbas Sánchez, de l’Escola Montnegre (Sant Celoni). D’aquest mateix centre han procedit també els guanyadors dels dos Accèssits: Kalista Wardoyo i Eric Campeny Tarradas

Els guanyadors acompanyats per Mar Garcia, Israel Molinero i Imma Canaleta, de l’Escola Montnegre (Sant Celoni)

Per la seva banda, dins la categoria Cicle Mitjà (3r i 4t de primària), la guanyadora del 1r Premi ha estat Laia Puigtió Such, de l’Institut Escola la Tordera (Sant Celoni). Els Accèssits han anat a parar a mans de Júlia Lleixà Pérez, de l’Escola Can Cladellas (Palau-solità i Plegamans), i de Safina Khakimova, de l’Institut Escola Llibertat (Badalona).

Les guanyadores acompanyades per les representants de les seves escoles, Esther Marin i Óscar Sierra.

El dibuix de la Meritxell Avalos Reluz, de l’Escola Pia de Granollers, ha estat seleccionat 1r Premi de Cicle Superior. En aquesta ocasió, els Accèssits han estat per a Abril Escrig Mayneris, de l’Institut Escola la Tordera(Santa Maria de Palautordera), i Laia Solanes Piñas, de l’Escola la Salle (Sant Celoni).

Les guanyadores acompanyaes per les representants dels seus centres educatius, Albert Salas i Josep Monràs.

D’entre totes aquestes propostes, el jurat també va escollir la tortuga de rierol que ha inspirat la imatge del programa educatiu “Descobreix el riu” per a aquest curs 2024-2025. L’opció guanyadora ha estat la de la Meritxell Avalos Reluz, qui molt emocionada ha recollit la distinció de mans dels presidents de la Fundació RIVUS i del Consorci Besòs Tordera.

Els primers premis s’han endut un xec regal valorat en 100 euros per a la compra de llibres i material escolar, un diploma, una bossa regal i una estada gratuïta de cap de setmana a l’Escola de Natura de Vallcàrquera, mentre que als accèssits se’ls ha lliurat un xec regal de 50 euros, un diploma i la bossa regal. Els centres educatius de tots els estudiants guardonats han rebut xecs regal per a la compra de material pels mateixos imports que els seus alumnes.

Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS, ha agraït als centres educatius la seva aposta per aquest programa educatiu i per acostar els nens i nenes al coneixement dels entorns fluvials. “És molt important que els més petits coneguin el valor de la natura i de tota la biodiversitat que trobem en els nostres rius perquè en tinguin cura i aprenguin a gaudir-los amb responsabilitat i respecte”, ha matisat.

Óscar Sierra, president de la Fundació RIVUS, ha afegit que“saber què passa amb l’aigua que fem servir a casa i com aquesta és retornada a la natura per poder tenir uns rius plens de vida és cabdal per entendre de quina manera podem cuidar els entorns fluvials”.

Aquest concurs s’adreça als estudiants de primària que, a través de les seves escoles, prenen part en alguna de les diferents activitats que ofereix el programa educatiu “Descobreix el riu”. La temàtica escollida per a la novena edició és “Dibuixa la teva salamandra”.

Durant el curs escolar 2023-2024, un total de 6.697 alumnes de 105 d’escoles i instituts de 35 municipis de les conques del Besòs i de la Tordera van participar en aquest programa. “Descobreix el riu” va néixer el curs 1995-1996, inicialment de mans del Consorci Besòs Tordera i ara impulsat des de la Fundació RIVUS. Des d’aleshores, han passat per aquest projecte prop de 136.000 alumnes de diferents municipis de les conques del Besòs i de la Tordera.