La Fundació RIVUS, La Xarxa i Vallès Visió han presentat aquest migdia la sèrie documental ‘Gent de riu’

El primer capítol es podrà veure aquest diumenge, 14 de gener, a les 22:30 hores, a través de les televisions locals i a la plataforma La Xarxa+

Es tracta d’una sèrie documental de 13 capítols amb un seguit d’històries que giren al voltant de les conques del Besòs i de la Tordera

Aquest migdia la seu del Consorci Besòs Tordera i de la Fundació RIVUS ha acollit l’acte de presentació de la nova sèrie documental Gent de riu que s’estrenarà aquest diumenge, 14 de gener, a les 22:30 hores a les televisions locals i a la plataforma La Xarxa+. A l’acte han assistit una quarantena de persones, entre ells molts dels protagonistes de les diferents històries que es narren, i també alcaldes, regidors i representants d’altres entitats.

Gent de riu és un projecte audiovisual coproduït per Vallès Visió, La Xarxa Audiovisual Local i la Fundació RIVUS, amb la col·laboració del Consorci Besòs Tordera i el patrocini de les empreses AGBAR, Aquambiente i Drenatges Urbans del Besòs (DUB). El riu és fonamental en l’equilibri de la vida i en la preservació dels recursos hídrics. Aquest és el nexe comú dels 13 capítols de mitja hora de durada que conformen aquesta sèrie.

L’acte ha estat presidit per Òscar Sierra, president de la Fundació RIVUS i del Consorci Besòs Tordera, juntament amb Josep Monràs, actualment membre del Patronat de la Fundació RIVUS i impulsor del projecte durant la seva etapa al capdavant dels dos ens; Manel Carvajal, director de Vallès Visió, i Glòria Trullàs, responsable del Servei de Qualitat i Promoció de la Xarxa Audiovisual Local (XAL).

En paraules de Sierra, Gent de riu és també un homenatge a la tasca que moltes administracions, entre elles el nostre Consorci, i moltes persones, voluntaris i professionals, han dut a terme durant més de trenta anys per recuperar uns entorns fluvials que durant dècades van estar molt malmesos i contaminats”.

En aquesta mateixa línia s’ha mostrat Josep Monràs: “Va arribar un moment en què vàrem creure que calia visualitzar tota la recuperació que havien viscut els nostres rius i que era important que la societat veiés tot allò que tenen a casa seva o ben a prop, amb aquest objectiu es va plantejar Gent de riu”.

Per la seva banda, Manel Carvajal, juntament amb Glòria Trullàs, han explicat als assistents aspectes tècnics i de continguts. “A més de l’elevat nivell dels continguts, que han estat treballats amb profunditat i rigor, els mitjans i equips tècnics emprats també han estat de gran qualitat, fent que aquest projecte sigui d’una elevada qualitat, amb imatges i plànols de gran dificultat fent ús de càmeres aquàtiques, tirolines, etc.”, ha especificat Carvajal. Per la seva banda, Trullàs l’ha definit com “un projecte que transmet una gran sensibilitat i ple d’amor a l’hora de tractar tant a les persones que apareixen com a la fauna, la flora, el medi ambient… Estic convençuda que quan l’estigueu veient a moments tindreu la sensació d’estar veient el National Geographic a la catalana”.

Gent de riu dona visibilitat a un element integrat a la nostra societat i que s’ha vist alterat pels efectes de la pressió industrial i demogràfica de mitjan segle XX. Ens mostra el riu com a espai natural i vertebrador de societats, que redescobreix un entorn ple de vida i comparteix històries humanes que el descriuen. En un moment en què els recursos hídrics prenen un nou valor, Gent de riu es fixa a comprendre la fragilitat dels ecosistemes que els sostenen i el paper que tenim per conservar-los.

Cada un dels 13 capítols ens ofereix diferents perspectives sobre la nostra relació amb el medi fluvial i sobre com l’aigua ens fa de mirall. Una proposta documental, de base divulgativa, que transcorre a les conques del Besòs i de la Tordera, exemples dels rius mediterranis. I ho fa amb reportatges, entrevistes i testimonis que tracten aspectes tan diversos com voluntariat, sanejament, biodiversitat, patrimoni, història, educació ambiental, etc.

El Besòs i la Tordera han vist com al seu voltant s’han construït, al llarg de la història, ciutats, indústries, infraestructures… que han anat modificant i escrivint la seva història. Gent de riu esdevé un aparador on trobar, reflexionar i donar a conèixer totes aquestes casuístiques.

La sèrie ha comptat a més amb. Durant 13 setmanes ‘Gent de riu’ estrenarà un nou capítol cada diumenge a partir de les 22:30 hores a les televisions locals i a la plataforma La Xarxa+.