La Fundació RIVUS i l’empresa Sorigué signen un conveni de col·laboració per finançar la línia d’educació ambiental

L’acord es refereix al curs 2022-2023 i ajudarà a dur a terme les diferents iniciatives i activitats educatives impulsades per la Fundació

La Fundació RIVUS i l’empresa Sorigué han signat aquest matí el conveni de col·laboració per al finançament de part de la línia d’educació ambiental que impulsa la fundació.

L’acte, que ha tingut lloc a la seu del Consorci Besòs Tordera, ha comptat amb la presència de Josep Monràs, president de la Fundació RIVUS, i de Manuel Vélez, director general d’Àrea de Tecnologia i Serveis de Sorigué.

El conveni preveu l’aportació per part de Sorigué de 23.000 euros que es destinaran a finançar una de les principals línies d’activitat de la Fundació, l’educació ambiental, que es vehicula mitjançant el programa educatiu Descobreix el riu –que alhora inclou també el Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”-, el Programa d’Educació Ambiental, Comunicació i Formació de l’Observatori RIVUS (PROECA) i el Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote

En paraules de Josep Monràs, president de la Fundació, “la col·laboració públic-privada esdevé una eina fonamental per poder impulsar amb més força l’educació ambiental entre la ciutadania en general i valorem molt positivament la sensibilitat que en aquest sentit ha demostrat Sorigué amb la rúbrica d’aquest conveni”.

Per la seva banda, Manuel Vélez, director general d’Àrea de Tecnologia i Serveis de Sorigué, ha comentat que “per a Sorigué és un plaer participar en aquesta iniciativa que està totalment alineada amb els nostres valors com a empresa. El futur de les empreses, i de la societat en general, passa per l’educació i el cuidat del medi ambient”.

El compromís de la Fundació RIVUS amb l’educació ambiental

En marxa des del curs 1993-1994, el programa d’educació ambiental Descobreix el riu ofereix un ampli ventall de propostes (tallers, sortides i activitats a l’aula) per a segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat. Cada any, rep prop de 6.000 estudiants. L’objectiu és reforçar l’estudi de les conques del Besòs i la Tordera i conèixer millor el cicle de l’aigua i el funcionament de les Estacions Depuradores d’Aigües Residuals (EDAR). Dins aquest programa, anualment es convoca per als estudiants de primària el Concurs de Dibuix.

Aquest programa disposa en aquest web d’una versió en línia “Descobreix el riu des de casa” que ofereix fitxes, vídeos i activitats descarregables.

El PROECA, impulsat des de l’Observatori RIVUS, té per finalitat transcendir i difondre els resultats obtinguts de manera transversal a tots els àmbits socials. Inclou activitats per apropar les metodologies de mostreig, conferències, sortides de camp guiades i exposicions itinerants.

Per últim, i des de 2016 es convoca anualment el Premi de Treballs Acadèmics Sergi Mingote, que té per objectiu reconèixer aquells treballs d’alumnes de Batxillerat i de Cicles Formatius dedicats a tractar un aspecte concret dels molts que hi ha relacionats amb l’aigua o els sistemes fluvials, preferentment de les conques del Besòs i de la Tordera, tant des del punt de vista ambiental com social, històric, tecnològic i/o cultural.

Amb totes aquestes iniciatives, la Fundació treballa en fer arribar a la ciutadania la importància de preservar, conèixer, respectar i gaudir amb consciència dels entorns fluvials i de tota la biodiversitat que s’hi amaga, així com de fer un ús responsable dels recursos hídrics.

Sobre Sorigué

Sorigué és una companyia referent en el sector de la construcció, els serveis a la ciutat i el cicle de l’aigua, amb una clara aposta per la innovació, que practica l’economia circular i amb una vocació de retorn a la societat.

L’empresa aborda el creixement des d’una perspectiva sostenible promovent la generació de coneixement a través de la innovació i la digitalització; les persones i el seu talent; la comunicació i el compromís mediambiental i social com a pilars essencials.

Sorigué actua en pràcticament tota la geografia espanyola amb seus a Lleida, Barcelona i Madrid, així com delegacions i centres de producció distribuïts per tota Espanya (Badalona, L’Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Palma, Saragossa, Osca, València, Granada i Sevilla).