Aquest diumenge tindrà lloc la primera caminada del cicle ItineraRius a Santa Maria de Palautordera

Aquest diumenge 16 d’abril se celebrarà laprimera caminada dins el nou cicle ItineraRius, que han posat en marxa el Consorci Besòs Tordera i la Fundació RIVUS, a l’entorn del riu Tordera al seu pas per Santa Maria de Palautordera. La passejada iniciarà el seu recorregut a les 9:30 del matí a la zona esportiva del Temple.

Es tracta d’una ruta circular i guiada, d’uns 7 km de longitud i de baixa dificultat, durant la qual es descobrirà patrimoni hidràulic (com ara els molins del Bacó i del Pedrenyal, o les antigues fàbriques de can Ginyau i can Guarro) i natural de la zona. Un altre dels punts d’interès de la caminada serà una breu visita guiada per dins de les instal·lacions de l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) Santa Maria de Palautordera.

L’activitat, apta per a tots els públics, és gratuïta, tot i que per prendre-hi part cal formalitzar la inscripció prèvia abans del divendres 14 d’abril en aquest enllaç. Els participants rebran avituallament i una bossa de regal.

ItineraRius neix amb l’objectiu d’acostar d’una manera respectuosa i conscient la ciutadania als rius de les conques del Besòs i de la Tordera, descobrint camins fluvials plens de patrimoni natural, hidràulic i històric, així com de biodiversitat, dotant així de valor afegit la part esportiva d’aquest tipus d’activitats.