Urban River Lab (URL)

Laboratori a l’aire lliure que simula mitjançant canals el comportament dels rius urbans

Data d’inici: desembre 2014 / Data de finalització: en curs

Instal·lat a l’EDAR Montornès del Vallès (gestionada pel Consorci Besòs Tordera), l’Urban River Lab (URL) és un laboratori a l’aire lliure que consta d’una sèrie de canals fluvials que simulen el comportament dels rius urbans i que han estat dissenyats per avaluar els efectes de les aigües efluents de les depuradores sobre els rius receptors, examinar els mecanismes naturals que poden contribuir a reduir aquests impactes i proposar estratègies alternatives de gestió ambiental dels recursos hídrics que tenim. A més, també disposa de diferents piscines que recreen aiguamolls i que permeten fer proves sobre aquests tractaments terciaris. L’objectiu final d’aquests treballs és la seva aplicació a les restauracions fluvials que es duen a terme als nostres entorns fluvials.

L’URL, nascut en el marc del projecte europeu de recerca INTERFACES (Marie Curie Actions Initial Training Networks ITN de la Unió Europea), ha estat objecte de diferents investigacions.

Més informació a urbanriverlab.com.

• Col·laboradors: Departament d’Ecologia de la Universitat de Barcelona (UB), el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB) del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), Ajuntament de Montornès del Vallès, Naturalea-Conservació SL, Consorci Besòs Tordera i Fundació RIVUS
  • Finançament: UB, CSIC-CEAB, Ajuntament de Montornès del Vallès, Naturalea-Conservació SL, Consorci Besòs Tordera i Fundació RIVUS